Canon Workshop

08-10-2019
από Σταύρος Ελευθεράκης


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

image


Αποδράστε από την
Καθημερινότητα,

Γνωρίστε τις Δυνατότητες των Νέων
Canon.


Ετοιμαστείτε για μια μοναδική ημέρα!
Είσαι επαγγελματίας φωτογράφος ή λάτρης της φωτογραφίας; Θες να δεις από κοντά την γκάμα προϊόντων μας και να δοκιμάσεις για πρώτη φορά την EOS 90D και την EOS M6 Mark II;
Μια μοναδική ευκαιρία για να δεις από κοντά και να δοκιμάσεις τα συστήματά μας και να ανακαλύψεις τον Πύργο Βασιλίσσης με την καθοδήγηση του Canon photographer Γιώργου Τσάφου.

Για τη συμμετοχή απαιτείται εγγραφή. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Γνώρισε τις δυνατότητες των νέων συστημάτων Canon από τον διακεκριμένο Canon Photographer Γιώργο Τσάφο.
image

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 9 Οκτωβρίου 2019, 17:00
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Πύργος Βασιλίσσης
(χάρτης)

Για να δηλώσετε συμμετοχή καλέστε στο 210 3842354 ή στείλτε μήνυμα στο info@photoagora.gr.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συμμετεχόντων θα υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς μέσω πούλμαν το οποίο θα ξεκινήσει απέναντι από το μετρό Κατεχάκη στο ρεύμα προς Καρέα.

Παρακαλούμε όπως κατά την δήλωση συμμετοχής σας να σημειώσετε αν σκοπεύετε να χρησιμοποήσετε αυτή την υπηρεσία για να κρατήσουμε την θέση σας.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ωράριο Λειτουργίας για επικοινωνία:
Δευτέρα, Τετάρτη 9:00 - 16:00
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή - 9:00 - 20:30
Σάββατο - 9:00 - 15:00

Πρόγραμμα Workshop:
17.00 Συνάντηση στον Πύργο Βασιλίσσης
17:00 - 19:00 Workshop και ξενάγηση στο Οινοποιείο-Εμφιαλωτήριο, επίσκεψη στον βιολογικό αμπελώνα, πέρασμα από τις καλλιέργειες των αρωματικών βοτάνων, περιήγηση στον Πύργο της Βασίλισσας Αμαλίας και του Όθωνα
19:00 Wine Tasting των βιολογικών κρασιών του κτήματος
20:00 Λήξη εκδήλωσης και αναχώρηση του πούλμαν προς Μετρό Κατεχάκη.

Εστιακό Μήκος Φακών

15-09-2019
από Σταύρος Ελευθεράκης

Εστιακό Μήκος

Αν κατανοήσουμε τι είναι το εστιακό μήκος θα μπορέσουμε πολύ εύκολα να καταλάβουμε ένα απο τα κύρια κομμάτια της λειτουργίας της μηχανής και της διαδικασίας της λήψης της φωτογραφίας. Η εστιακή απόσταση ενός φακού είναι αυτή που καθορίζει ποια θα είναι η τελική μορφή των εικόνων σας. Πάμε να δούμε λοιπόν τι είναι το εστιακό μήκος και πως επηρεαζει την εικόνα μας

Τι είναι λοιπόν το εστιακό μήκος;

Το εστιακό μήκος είναι η απόσταση (σε χιλιοστά) απο το σημείο σύγκλισης των ακτίνων του φωτός μέσα στο φακό σας και τον αισθητήρα της μηχανής σας που καταγράφεται την εικόνα. Το εστιακό μήκος του φακού ορίζει πόσα απο αυτα που υπάρχουν μπροστά απο τον φακό θα καταγραφούν τελικά στον αισθητήρα. Οσο μικραίνουν τα νούμερα η οπτική γωνία είναι μεγαλύτερη και στον αισθητήρα καταγράφεται περισσότερο από τη σκηνή που είναι μπροστά μας, ενώ οι μεγαλύτεροι αριθμοί έχουν μικρότερη οπτική γωνία και δείχνουν λιγότερο.

Πώς επηρεάζει το εστιακό μήκος μια εικόνα;

Το εστιακό μήκος επηρεάζει την εμφάνιση και την ποιότητα μιας φωτογραφίας με διάφορους τρόπους:

  • Γωνία θέασης . Το εστιακό μήκος καθορίζει πόση από μια σκηνή καταγράφεται στην φωτογραφία. Οι φακοί μικρού εστιακού μήκους ονομάζονται ευρυγώνιοι, διότι σας επιτρέπουν να έχετε ένα ευρύτερο οπτικό πεδίο σε μια εικόνα. Φακοί με μεγάλα εστιακά μήκη ονομάζονται τηλεφακοί και έχουν μικρότερο οπτικό πεδίο.
  • Βάθος πεδίου. Οι φακοί με μεγάλα εστιακά μήκη τείνουν να έχουν μικρό βάθος πεδίου, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να εστιάσουν σε μικρά αντικείμενα σε μεγάλες αποστάσεις και να κρατήσουν αποεστιάσμενα (φλουταρισμένα) ότι υπάρχει πριν και μετά απο το σημείο που εστιάζουν. Σε αντίθεση, οι φακοί που έχουν μικρά εστιακά μήκη έχουν μεγαλύτερο βάθος πεδίου, γεγονός που τους επιτρέπει να διατηρούν εστιασμένα πολλά περισσότερα στοιχεία στην εικόνα.
  • Προοπτική . Το εστιακό μήκος μπορεί επίσης να αλλάξει την προοπτική και την κλίμακα των εικόνων σας. Ένας φακός με μικρότερη εστιακή απόσταση "διευρύνει" την προοπτική, δίνοντας την εντύπωση οτι υπάρχει μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα στα στοιχεία της φωτογραφίας σας. Οι τηλεφακοί τείνουν να συμπιέζουν την προοπτική και να εμφανίζουν τα στοιχεία της εικόνας πιο κοντά μεταξύ τους.
  • Κούνημα εικόνας . Όταν χρησιμοποιείτε φακό με μεγάλη εστιακή απόσταση, ο φακός και η φωτογραφική μηχανή σας είναι πιο ευαίσθητα στην παραμικρή κίνηση. Στους ευρυγώνιους φακούς αυτό το φαινόμενο μειώνεται κατα πολύ.

Σύγκριση εστιακού μήκους σε φακούς κάμερας

Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία φακών κάμερας, και επομένως διαφορετικά εστιακά μήκη, που διατίθενται στους φωτογράφους που μεγαλώνουν. Ορισμένοι φακοί είναι καλύτερα προσαρμοσμένοι σε ορισμένους τύπους φωτογραφιών, για παράδειγμα, οι εξαιρετικά ευρείες γωνίες είναι καλύτερες για την φωτογραφία τοπίου ενώ οι τηλεφωτογραφίες είναι μια καλύτερη επιλογή για τη φωτογραφία άγριας φύσης.

  • Υπερευρυγώνιοι και fisheye (εστιακή απόσταση 8mm έως 24mm) : Φακοί που ξεκινούν να καταγράφουν εικόνα απο τις 180 μοίρες. Παρουσιάζουν παραμορφώσεις κυρίως στα άκρα αλλα μπορούν να χωρέσουν πολλά στοιχεία μέσα στο κάδρο. Η χρήση τους προσανατολίζεται κυρίως προς την φωτογραφία τοπίου και αρχιτεκτονική.
  • Ευρυγώνιοι (εστιακή απόσταση 24mm έως 35mm) : Μικρότερα εστιακά μήκη με μεγάλη γωνία λήψης. Η παραμόρφωση είναι λίγη και η εικόνα εμφανίζεται πιο φυσική. Τα πράγματα φαίνονται μακρύτερα από ό, τι στην πραγματικότητα.
  • Τυπικοί φακοί (εστιακή απόσταση 35mm έως 70mm) : Αυτοί οι ευέλικτοι φακοί είναι κατάλληλοι για κάθε τύπο φωτογραφίας, από πορτρέτα έως τοπία. Αυτοί οι φακοί all-in-one καταγράφουν τις εικόνες σχεδόν με τον τρόπο που το ανθρώπινο μάτι βλέπει τον κόσμο και μπορείτε εύκολα αν επιλέξετε ρηχό ή βαθύ βάθος πεδίου, ανάλογα με το διάφραγμα.
  • Τηλεφακός (εστιακά μήκη από 70mm έως 300mm ή περισσότερα) : Αυτοί οι φακοί είναι ιδανικοί για την φωτογράφιση ενός μακρινού αντικειμένου, λόγω της μεγάλης μεγέθυνσης. Συμπιέζουν την προοπτική, γεγονός που καθιστά το φόντο πιο κοντά στο θέμα. Ιδανικοί για φωτογράφιση θεμάτων που δεν μπορείτε να πλησιάσετε (άγρια φύση, σπορ) ή λόγω της συμπίεσης τους για πορτραίτα.

Πώς να επιλέξετε ένα φακό που ταιριάζει στις ανάγκες σας

Πριν προχωρήσετε στην αγορά ενός φακού, καλό θα είναι να λάβετε σοβαρά υπόψη όλους τους παραπάνω παράγοντες αλλα και να σκεφτείτε σοβαρά την χρήση. Ενα ζουμ με μεγάλο εύρος για να σας καλύψει σε ταξιδιωτική χρήση; Μια σειρά απο φακούς σταθερού εστιακού μήκους με πολύ ανοιχτά διαφράγματα; Επισκεφθείτε το κατάστημάς και συζητήστε τις ανάγκες σας με το προσωπικό για να σας βοηθήσουν να επιλέξετε την καλύτερη λύση για εσάς.

Υπέρ και Κατά της Χρήσης LED στην Φωτογραφία

12-01-2019
από Τάκης Αθανασίου

Τα τελευταία χρόνια με την ραγδαία πρόοδο της led τεχνολογίας, οι φωτογράφοι και οι οπερατέρ έχουν πλέον πρόσβαση σε led panels με υψηλή χρωματική απόδοση (υψηλός δείκτης CRI), ικανή ένταση και σε σχέση με το παρελθόν, χαμηλό κόστος. Όλο και πιο συχνά βλέπουμε φωτογράφους να αλλάζουν τα παλιά “θερμά” φώτα τους αλλά και ακόμα να αντικαθιστούν άλλες πηγές φωτός (πχ φλας) με LED νέας γενιάς.


Ας δούμε όμως τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της χρήσης των LED στην φωτογραφία.


  • Προεπισκόπηση

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι το γεγονός ότι ο φωτογράφος βλέπει το τελικό αποτέλεσμα πριν κάνει τη λήψη. Η γωνία που πέφτει το φως στο θέμα, η ποιότητα των σκιών κλπ ειναι εύκολα διακριτά απο το φωτογράφο ο οποίος μπορεί με μεγάλη ευκολία να ρυθμίσει αποστάσεις, ύψη, γωνίες κλπ των φώτων του. Αυτό απο μόνο του κάνει τα LED φώτα μια πιο εύκολη λύση για έναν νέο φωτογράφο ο οποίος δυσκολεύεται να ρυθμίσει άλλα μη σταθερά φώτα (πχ φλας)

  • ΄Ελλειψη θερμότητας

Τα φώτα παλαιότερης τεχνολογίας, επειδή χρησιμοποιούσαν πυράκτωση στις λάμπες, παρήγαγαν πολύ μεγάλα ποσά θερμότητας. Θερμότητα που μπορούσε να γίνει πολύ γρήγορα ανυπόφορη απο μοντέλα ή ακόμα και εντελώς ακατάλληλη για θέματα ευαίσθητα στη θερμοκρασία (φαγητά, παγωτά κλπ). Με την LED τεχνολογία αυτά είναι παρελθόν. Η θερμοκρασία παραμένει πολύ χαμηλή ακόμα και σε Led μεγάλης ισχύος.


  • Χαμηλή κατανάλωση ενέργειας

Η τεχνολογία LED είναι η λιγότερο ενεργοβόρα τεχνολογία απο όλες. Αυτό επιτρέπει στον φωτογράφο να σπαταλά πολύ μικρά ποσά ενέργειας ακόμα και για πολύωρη χρήση και σε πάρα πολλές περιπτώσεις να μπορεί να χρησιμοποιεί και μπαταρίες χαμηλού κόστους, όγκου και βάρους για να τροφοδοτεί τα φώτα του.


  • Απόλυτος έλεγχος θερμοκρασίας χρώματος και απόχρωσης

Τα σύγχρονα Led εκτός από τον ροοστάτη για ρύθμιση της έντασης τους πλέον έχουν και επιλογή για ρύθμιση της χρωματικής θερμοκρασίας (white balance) η ακόμα και της RGB απόχρωσης τους. Ετσι με το πάτημα ενός κουμπιού ο φωτογράφος μπορεί να ισορροπήσει χρωματικά το LED του με το περιβάλλον ή με άλλες πηγές, η ακόμα και να δημιουργήσει ειδικά εφέ χρωματίζοντας το θέμα του ή μια επιφάνεια με όποια απόχρωση του RGB φάσματος θέλει.


  • Υβριδική χρήση

Εχοντας φώτα ροής LED σε μια φωτογράφιση, μπορούμε πολύ εύκολα να έχουμε και ένα ταυτόχρονο και πανομοιότυπο φωτιστικά αποτέλεσμα στο βίντεο. Πολύ βασικό σε πολλές χρήσεις, όπως πχ η φωτογράφιση ενός γάμου.


Δυστυχώς όμως υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα τα οποία είναι προς το παρόν αξεπέραστα.

Πρώτο και κυριότερο είναι η :


  • Έλλειψη φωτιστικής ισχύος

Τα φώτα LED δυστυχώς δεν μπορούν να φθάσουν τα φλας σε ισχύ. Εφαρμογές λοιπόν που απαιτούν μεγάλες εντάσεις (κλειστά διάφραγματα, χαμηλά iso κλπ) κάνουν απαραίτητη την χρήση φλας. Τα φορητά φλας έχουν τόση ισχύ όπου μπορούν ακόμα και να υπερνικήσουν το φως του ήλιου σε συνθήκες ημέρας. Τα LED δεν μπορούν να πλησιάσουν τέτοια απόδοση.


  • Αδυναμία χρήσης διαμορφωτών

Εδώ η κατασκευή των Led αλλα κυρίως πάλι η χαμηλή ισχύς τους, τα καθιστά πολύ δύσκολα στην χρήση μεγάλης ποικιλίας διαμορφωτών. Ενώ για ένα φλας υπάρχουν άπειρες λύσεις για διαμόρφωση (ομπρέλες, softbox, παραβολικά κλπ) για τα Led δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Κάποια λίγα LED φώτα έχουν μοντούρα τύπου bowens που τα κάνει συμβατά με κάποια softbox κλπ αξεσουάρ αλλά ο χρήστης πρέπει να έχει πάντα κατα νου ότι θα μειωθεί κι άλλο η ήδη χαμηλή ισχύς τους απο την παρεμβολή κάποιου διαμορφωτή ανάμεσα απο το φως και το θέμα.


  • Συμπέρασμα

Καμία πηγή φωτός δεν μπορεί να θεωρηθεί ιδανική ή καλύτερη για μια φωτογράφιση. Ο φωτογράφος πρέπει να γνωρίζει τις διαφορές, τις δυνατότητες αλλά κυρίως να γνωρίζει τις ανάγκες του και το πως θέλει να είναι το τελικό αποτέλεσμα της φωτογράφισης για να επιλέξει ποια πηγή φωτισμού είναι καταλληλότερη. Ισως με το πέρασμα του χρόνου και την τεχνολογική πρόοδο τα LED να αντικαταστήσουν τα πάντα. Θα φανεί.


Δείτε τις προτάσεις μας στον παρακάτω σύνδεσμο https://www.photoagora.gr/lighting-and-studio/led-...

Κάρτες Μνήμης

30-09-2018
από Administrator Antithesis

Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε μερικά βασικά χαρακτηριστικά των καρτών μνήμης για να μπορέσετε να επιλέξετε την καλύτερη λύση για την συσκευή σας.

Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν διάφοροι τρόποι που καθορίζουν και διαφημίζουν την ταχύτητα, επίσης οι ταχύτητες ανάγνωσης και εγγραφής είναι διαφορετικές. Σήμερα υπάρχουν πλέον τρεις κύριοι τύποι καρτών μνήμης που χρησιμοποιούνται από τις κάμερες.

Οι κάρτες SD & microSD (Secure Digital ) - αυτές έχουν γίνει ο δημοφιλής κανόνας.
Οι κάρτες Compact Flash (CF) - αυτές ήταν οι πιο γρήγορες κάρτες, μέχρι την εμφάνιση των XQD.
Οι κάρτες XQD - νεώτερες, ταχύτερες και υπόσχονται σημαντικές ταχύτερα στο μέλλον.

Αξιολόγηση κλάσης (χρησιμοποιείται στις κάρτες SD):

Η κλάση 10 σημαίνει ελάχιστη ταχύτητα 10 MB ανά δευτερόλεπτο και σημαίνει ότι η πιο αργή ανάγνωσης ή εγγραφής θα είναι τουλάχιστον τα 10 megabyte ανά δευτερόλεπτο. Αυτό θα είναι ταχύτητα εγγραφής, επειδή η ανάγνωση είναι ταχύτερη από την εγγραφή.

X Ταχύτητα (που χρησιμοποιούνται από τις κάρτες Compact Flash):
Για παράδειγμα 400Χ είναι 400 φορές ταχύτερες από τις παλιές πρώτες συσκευές αναπαραγωγής CD που ήταν 150 KB / sec. Αλλά 400x σημαίνει 400 x 150KB = 60 MB/sec. Αυτή είναι η ταχύτητα ανάγνωσης, η ταχύτητα εγγραφής θα είναι πιο αργή. Για πάνω από 200x, η κάρτα χρειάζεται μια θύρα USB 3.0 για να αξιοποιεί πάντα την πλήρη ταχύτητα ανάγνωσής της.
Ορισμένες από τις γρηγορότερες κάρτες έχουν αρχίσει να καθορίζουν απλώς την ταχύτερη ταχύτητα ως megabytes ανά δευτερόλεπτο (MB/s). Αυτή θα είναι η μέγιστη ταχύτητα ανάγνωσης, η εγγραφή θα είναι πιο αργή.
Πλέον υπάρχουν κάρτες SD UHS-1 (Ultra High Speed) και κάρτες UDMA-7 Compact Flash, οι οποίες είναι νεώτερες και ταχύτερες υποστηρίζονται σε πιο νέες κάμερες. Αυτές οι ταχύτερες κάρτες είναι συμβατές προς τα πίσω με παλαιότερες κάμερες και αντίστροφα. Θα λειτουργούν πάντα καλά, απλά τρέχουν με την πιο αργή ταχύτητα που υποστηρίζει η κάμερα. Στα εγχειρίδια των φωτογραφικών μηχανών θα πρέπει να βρείτε αν τα UHS-1 ή UDMA-7 υποστηρίζονται.

Το SD UHS U1 σημαίνει ότι η ελάχιστη ταχύτητα εγγραφής είναι 10 MB /sec. Το UHS U3 (κλάση ταχύτητας 3) σημαίνει ότι η ελάχιστη ταχύτητα εγγραφής είναι 30 MB/δευτερόλεπτο. Για παράδειγμα, η Sandisk διαφημίζει:

Κάρτα SanDisk Extreme Pro 32 GB SD UHS-1 : 95 MB/sec ανάγνωση και εγγραφή 90 MB/sec
Κάρτα UDMA-7 Compact Flash SanDisk Extreme Pro 32 GB ανάγνωση 160 MB/s 150 MB/sec

Σχετικά πρόσφατα (2017) παρουσιάστηκαν και οι κάρτες UHS-II, το UHS-II υποδηλώνει ακόμη πιο γρήγορες μέγιστες ταχύτητες (θεωρητικά 312MB/s), ενώ η πραγματικότητα είναι 250-280MB / s για την τρέχουσα σειρά SD. Λάβετε πάντως υπόψιν σας ότι και οι κάμερες πρέπει να έχουν υποδοχές που υποστηρίζουν κάρτες UHS-II για να εκμεταλλευτούν αυτές της ταχύτητες. Τέλος έχουν ανακοινωθεί και κάρτες UHS-III που θα φθάνουν τα 624ΜΒ/s.

Αποτέλεσμα εικόνας για sd card speed table for raw files


Τύποι SD καρτών ανάλογα την χωρητικότητα :
• Κάρτες SD έως 2 GB (FAT16).
• SDHC – SD έως 32 GB (FAT32, το οποίο έχει μέγιστο μέγεθος αρχείου 4 GB, πρόβλημα για μεγαλύτερα αρχεία βίντεο).
• SDXC – SD από 64 GB και πάνω exFAT). Τα όρια μεγέθους ορίζονται πλέον από τις κάμερες ή τους τύπους αρχείων.

Kάρτες XQD :
Η κάρτα XQD χρησιμοποιείται σε κάποιες νέες κάμερες και είναι σημαντικά ταχύτερες κάρτες, οι οποίες τελικά είναι σε θέση να χειριστούν εγγραφή μεγάλων αρχείων (RAW) αλλά και σταθερό video 4K χωρίς drop frames.

• XQD N: εγγραφή έως και 80 MB / sec, ανάγνωση έως και 125 MB/δευτ. (Καταργείτε από τη Sony)
• XQD S: εγγραφή έως και 180 MB / sec, ανάγνωση έως και 180 MB/δευτ. (Καταργείτε από τη Sony)
• XQD M: εγγραφή μέχρι 150 MB / sec, ανάγνωση έως και 440 MB/sec
• XQD G: γράψτε έως και 400 MB / sec, διαβάστε μέχρι 440 MB/sec

Μπορείτε να βρείτε μεγάλη ποικιλία μνημών στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα

https://www.photoagora.gr/mesa-apo8hkeyshs/kartes-...

Φίλτρα UV & Protector

26-09-2018
από Administrator Antithesis

Είναι πολύ συνηθισμένο με την αγορά ενός φακού ο πελάτης να ζητάει και ένα φίλτρο προστασίας για το απόκτημά του. Το ρόλο αυτό τον καλύπτουν είτε τα φίλτρα UV (Ultra Violet) είτε τα φίλτρα Clear (Protector), τα φίλτρα αυτά προστατεύουν την επιφάνεια του φακού σας από τη σκόνη, την υγρασία, τις δακτυλιές και τις γκρατζουνιές

Αμέσως μετά προκύπτει το ερώτημα πόσα χρήματα να διαθέσει μιας και οι τιμές των φίλτρων αυτών ξεκινούν από λίγα ευρώ και φτάνουν σε τιμές πάνω από 100 ευρώ. Σίγουρα ένα βασικό χαρακτηριστικό που καθορίζει την τιμή τους είναι η διάμετρος τους αλλά τι γίνεται όταν βρίσκουμε π.χ ένα φίλτρο 52 mm από 10 εώς και 50-60 ευρώ.

Είναι αδύνατο να καταλάβει κανείς τις διαφορές ανάμεσα σε δύο φίλτρα με γυμνό μάτι «γυαλιά είναι και τα δύο» ακούμε συχνά. Οι διαφορές μεταξύ τους όμως μπορεί να είναι πολύ σημαντικές, οι διαφορές αυτές μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την ποιότητα των εικόνων σας.

Τα βασικά κριτήρια για ένα «καλό» φίλτρο είναι η χημική σύνθεση του γυαλιού, ο τρόπος αλλά ακόμη και ο τόπος κατασκευής του. Αυτά ακολουθούνται από το πάχος του γυαλιού (το λεπτότερο, το καλύτερο) και τις επικαλύψεις ( coatings) που χρησιμοποιούνται για την ελαχιστοποίηση των αντανακλάσεων ( flare) και τη διατήρηση των βέλτιστων επιπέδων χρώματος και αντίθεσης. Παρόλο που οι διαφορές μεταξύ ενός φθηνού φίλτρου και ενός ακριβότερου φίλτρου μπορεί να μην είναι ξεκάθαρες όταν φωτογραφίζετε με ένα εισαγωγικό φακό κιτ, γίνονται όλο και πιο ορατές όταν χρησιμοποιούνται σε φακούς υψηλότερης απόδοσης.

Μια άλλη διαφορά μεταξύ των χαμηλού κόστους φίλτρων και των ακριβότερων εκδόσεων έχει να κάνει με τα μεταλλικά δακτυλίδια των φίλτρων, τα οποία στην περίπτωση των φθηνότερων φίλτρων κατασκευάζονται πάντοτε από αλουμίνιο (ένα σχετικά μαλακό μέταλλο) το οποίο κάνει εύκολα βαθουλώματα αλλά και «μπλοκαρίσματα» πάνω στο φακό αν δεν βιδωθεί σωστά. Αντίθετα, οι δακτύλιοι συγκράτησης που χρησιμοποιούνται σε φίλτρα ακριβότερης κατασκευής είναι φτιαγμένοι από κράματα ορείχαλκου και ως εκ τούτου είναι λιγότερο πιθανό να παρουσιάσουν προβλήματα όταν χτυπήσουν κάπου. Επίσης είναι βαμμένα με ειδικές επιστρώσεις που αποτρέπουν τις αντανακλάσεις του φωτός στην εσωτερική επιφάνεια τους και άρα στις εικόνες μας.

Σαν τελικό συμπέρασμα μπορούμε να πούμε ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε φθηνά φίλτρα σε ακριβούς φακούς.

Μπορείτε να βρείτε ποικιλία σε επώνυμα ποιοτικά φίλτρα στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://www.photoagora.gr/filtra/uv-filters/

Godox LED Light Stick LC500

25-09-2018
από Administrator Antithesis

Godox LED Light Stick LC 500

Βαδίζοντας στα χνάρια κατασκευαστών όπως η Westcott, η Yongnuo κλπ έτσι και η Godox παρουσίασε την δική της έκδοση του γνωστού και πολύ διαδεδομένου IceLight. Το IceLight σχεδιάστηκε από τον πολυβραβευμένο φωτογράφο γάμων Jerry Ghionis το 2012. Από τότε το φωτιστικό με αυτό το ιδιαίτερο σχήμα έγινε το αγαπημένο πολλών φωτογράφων και εικονοληπτών.

Η Godox από την πλευρά μας κάνει την δική της πρόταση, κατασκευάζοντας ένα φως με 516 Led , υψηλού δείκτη CRI / TLCI (95+). Το LC 500 δεν ακολουθεί τον δρόμο των υπόλοιπων και δεν χρησιμοποιεί δίχρωμα leds. Εχει δύο ξεχωριστές πλευρές, μία στα 5600Κ και μια στα 3300Κ (+-300Κ). Αυτό το κάνει σχεδόν το ίδιο δυνατό με το IceLight 2 (1200 Lumens αντί για 1700), αλλά δεν μας επιτρέπει να το ρυθμίσουμε σε ενδιάμεσα Kelvin.

Το LC 500 μπορεί να το χειριστεί κάποιος είτε έχοντας το στο χέρι είτε να το αναρτήσει σε τρίποδο. Είναι πλήρως τηλεχειριζόμενο με το τηλεκοντρόλ να συμπεριλαμβάνετε στην συσκευασία. Στην συσκευασία επίσης περιλαμβάνονται και τα αφαιρούμενα barndoors για να κατευθύνετε το φώς του LC 500 όπως και όπου θέλετε με ακρίβεια.

Το LC 500 θα φορτίσει από τελείως άδειο σε 2,5 ώρες και η μπαταρία του θα διαρκέσει 2 ώρες συνεχόμενης χρήσης με την ένταση του στο 100%. Σε περίπτωση που θέλετε να το χρησιμοποιήσετε για παραπάνω ώρα (πχ σε πολύωρη λήψη βίντεο) μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κανονικά τον μετασχηματιστή του και απλά να το έχετε στην πρίζα.

Η Godox ήρθε να δώσει λύση στους φωτογράφους που θέλουν ένα εύκολο στη χρήση, ελαφρύ και με ποιοτικό αποτέλεσμα φωτιστικό σε συνθήκες που ο χρόνος δεν περισσεύει.

Mirrorless vs DSLR

19-09-2018
από Administrator Antithesis

Τα κυριότερα πλεονεκτήματα των mirrorless φωτογραφικών μηχανών συγκριτικά με τις DSLR

Μέχρι πριν από πολύ λίγα χρόνια, οι DSLR κυριαρχούσαν στον κόσμο της φωτογραφικής μηχανής.Για αυτόν που έψαχνε την καλύτερη δυνατή εικόνα η επιλογή μιας DSLR ήταν μονόδρομος.

Με την πρόοδο της τεχνολογίας όμως, πλέον οι κάμερες χωρίς καθρέφτη έχουν πλέον εξελιχθεί τόσο που μπορούμε να πούμε ότι ανταγωνίζονται τις συμβατικές DSLR σε όλα τα επίπεδα.Στην πραγματικότητα, η τελευταία γενιά φωτογραφικών μηχανών χωρίς καθρέφτη από εταιρείες όπως η Fujifilm, η Sony, η Canon και η Nikon προσφέρουν ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο (ίσως και υψηλότερο) απόδοσης και αξίας σε σύγκριση πάντα με τις αντίστοιχες DSLR.

Τα πλεονεκτήματα των mirrorless μηχανών, μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στη φωτογραφία σας.Μπορούν να σας επιτρέψουν να κάνετε πράγματα που δεν μπορείτε να κάνετε με μια DSLR.

Παρόλο που υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ των δύο τύπων φωτογραφικών μηχανών, ας δούμε τα τρία κυριότερα πλεονεκτήματα των mirrorless μηχανών.

1. Μικρότερο μέγεθος και σημαντικά μειωμένο βάρος.

Αυτό από μόνο του αποτελεί τον μεγαλύτερο λόγο αλλαγής χρήσης πολλών φωτογράφων από DSLR σε mirrorless.

Το σύστημα πενταπρίσματος και καθρέφτη των DSLR ήταν μια τεράστια καινοτομία αλλά όλοι αυτοί οι παραπάνω μηχανισμοί, κρύσταλλα κλπ προσθέτουν βάρος, όγκο και κόστος στην φωτογραφική μηχανή. Χωρίς αυτά τα στοιχεία, οι mirrorlessείναι μικρότερες, ελαφρύτερες και ευκολότερες να μεταφερθούν απο τις DSLR, και για ένα μεγάλο ποσοστό φωτογράφων αυτό αποτελεί ένα τεράστιο πλεονέκτημα.

Οποιαδήποτε μηχανή με APS-C ή FullFrame αισθητήρα και αν διαλέξετε θα είναι πάντα μικρότερη και ελαφρύτερη από την αντίστοιχη DSLR. Καλό θα είναι βέβαια να μην ξεχνάτε ότι οι φακοί θα παραμένουν στο ίδιο μέγεθος. Το ουσιαστικό κέρδος είναι μόνο στο κυρίως σώματης μηχανής.

Φωτογράφοι λοιπόν που κινούνται για πολλές ώρες σε περιβάλλοντα με γρήγορους ρυθμούς και υψηλές απαιτήσεις σίγουρα κατά την διάρκεια της ημέρας θα είναι σημαντικά πιο ξεκούραστοι (και πιο δημιουργικοί) αν έχουν στα χέρια τους ένα ελαφρύ σύστημα mirrorless.

2. Οθόνη LiveView και ηλεκτρονικό σκόπευτρο.

Το μέγεθος και το βάρος είναι η πιο προφανής διαφορά, και αυτό που ξαφνιάζει ευχάριστα κάποιον που πιάνει μια mirrorless για πρώτη φορά στα χέρια του αλλα η επόμενη (ευχάριστη) έκπληξη έρχεται όταν χρησιμοποιήσει την οθόνη ή το ηλεκτρονικό σκόπευτρο για πρώτη φορά.

Γιατί; Επειδή σε μια mirrorless, αυτό που βλέπετε είναι και αυτό που πρόκειται να πάρετε όταν πατήσετε το κλείστρο.

Η οθόνη LCD και / ή του ηλεκτρονικού σκόπευτρου σας δίνει το μεγάλο πλεονέκτημα ότι μπορείτε να φωτογραφίζεται γνωρίζοντας από πριν ακριβώς πως θα είναι η φωτογραφία σας.

Πολλές φορές έχει τύχει, κοιτώντας την οθόνη της DSLR μετά την λήψη να ανακαλύψουμε ότι είμαστε υπο/υπερφωτισμένοι λόγω λάθους (π.χ) στην φωτομέτρηση, ή ότι το whitebalance ήταν τελείως λάθος κλπ.

Όταν χρησιμοποιείτε μια mirrorless μηχανή αυτές οι εκπλήξεις δεν υπάρχουν. Η εικόνα που βλέπετε στην οθόνη ή στο ηλεκτρονικό σκόπευτρο είναι ακριβώς αυτή που θα πάρετε.Αυτό ειδικά σε φωτογραφίσειςμε «δύσκολο» φως ή όταν προσπαθούμε να εφαρμόσουμε δύσκολες και πολύπλοκες τεχνικές στη λήψη μας αποτελεί ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα.

Αυτό το πλεονέκτημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο εάν η mirrorless μηχανής μας έχει ανακλινόμενη οθόνη, διότι μας επιτρέπει να κάνουμε λήψεις από ιδιαίτερες γωνίες με μεγάλη ακρίβεια (πάνω από το κεφάλι μας, ή από το έδαφος κλπ)

Πολλές DSLR βέβαια έχουν οθόνες LiveView αλλά αυτό που δυστυχώς τους λείπει είναι τα…

3. Υβριδικά συστήματα αυτόματης εστίασης

Πριν δούμε τι είναι αυτό και γιατί αποτελείπλεονέκτημα στις mirrorless μηχανές ας δούμε λίγο τα 2 κύρια συστήματα εστίασης που έχουν οι σύγχρονες φωτογραφικές μηχανές.

Η εστίαση ανίχνευσης φάσης (PhaseDetection) βασίζεται σε ένα δευτερεύον κάτοπτρο και μια μονάδα αυτόματης εστίασης ( AF) στην κάμερα. Αυτός ο τύπος συστήματος χωρίζει το φως σε δύο ξεχωριστές εικόνες, κατόπιν συγκρίνει το ζεύγος και ρυθμίζει αναλόγως τον φακό για να συμπ εσουν απόλυτα οι εικόνες και να έχουμε ως αποτέλεσμα μια εστιασμένη εικόνα.

Το όφελος της εστίασης Phase Detection είναι ότι είναι γρήγορο και συνήθως πολύ ακριβές. Αν η εικόνα δεν είναι αρκετά εστιασμένη, η μονάδα AF εντοπίζει γρήγορα το σφάλμακαι μετακινεί αντίστοιχα τα στοιχεία του φακού για να επιτύχει την εστίαση.

Το μειονέκτημα της εστίασης PhaseDetection, είναι ότι χρειάζεται πολύ φως. Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι η αυτόματη εστίαση DSLR τείνει να επιβραδύνει και να "κυνηγά" περισσότερο στο χαμηλότερο φως.

Επίσης, οι αισθητήρες AF PhaseDetection λειτουργούν με υψηλό βαθμό ακρίβειας όταν τοποθετούνται μέσα ή κοντά στο κέντρο του κάδρου. (Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι τα σημεία εστίασης των DLSR τοποθετούνται πάντοτε σε μια συστοιχία κοντά στο κέντρο του κάδρου.) Αυτό δημιουργεί προβλήματα αν προσπαθείτε να εστιάσετε σε θέματα που βρίσκονται κοντά στα άκρα.

Ο άλλος τρόπος αυτόματης εστίασης είναι η Εστίαση Αντίθεσης (ContrastDetectionAF)

Αυτό ο τρόπος εστίασης μετράει την αντίθεση στον ίδιο τον αισθητήρα. Τα συστήματα ανίχνευσης αντίθεσης είναι εξαιρετικά ακριβή και λειτουργούν καλύτερα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.Ωστόσο, δεν είναι πάντα πολύ γρήγορα και αφού δεν μετράνε την απόσταση όπως το PhaseDetection AF, δεν είναι πολύ «έξυπνα».

Αυτό κάνει εξαιρετικά δύσκολη την παρακολούθηση κινούμενων αντικειμένων με αυτόματη εστίαση ανίχνευσης αντίθεσης. Ωστόσο, σας επιτρέπει να επιτύχετε ακριβή εστίαση σε θέματα που βρίσκονται οπουδήποτε εντός του πλαισίου, ακόμη και στις άκρες και τις γωνίες.

Μπορείτε να παρατηρήσει ότι όταν μεταβείτε στη λειτουργία Live View σε μια DSLR, η αυτόματη εστίαση ξαφνικά γίνεται πολύ αργή και υποτονική. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι συσκευές DSLR μεταβαίνουν στην αυτόματη εστίαση ανίχνευσης αντίθεσης όταν λειτουργούν με τη λειτουργία LiveView .

Οι κάμερες Mirrorless από την άλλη πλευρά χρησιμοποιούν υβριδικά συστήματα εστίασης Hybrid Autofocus System. Αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν συνδυασμό εικονοστοιχείων ( pixels) ανίχνευσης φάσης και pixels ανίχνευσης αντίθεσης τοποθετημένα ακριβώς επάνω στον αισθητήρα.

Αυτά μας δίνουν ένα ολοκληρωμένο και ισχυρό σύστημα AF που ελέγχεται από όλο και πιο γρήγορους επεξεργαστές και καλύτερους αλγορίθμους λογισμικού.

Αυτό σας δίνει το καλύτερο και των δύο συστημάτων. Η χρήση λοιπόν της lcd οθόνης (ή του ηλεκτρονικού σκόπευτρου) σε συνδυασμό με ένα υβριδικό σύστημα αυτόματης εστίασης σας δίνει μια τελείως διαφορετική εμπειρία χρήσης από μια DSLR. Η δε προσθήκη συστημάτων ανίχνευσης προσώπων ή χαρακτηριστικών προσώπου ( Face detection, Eye AF κλπ) μεγαλώνει ακόμα περισσότερο το πλεονέκτημα των mirrorless.

Οι mirrorless δεν μπορούν ακόμα να αντικαταστήσουν πλήρως τις DSLR. Η τεχνολογία τους δεν έχει μόνο πλεονεκτήματα. Η ανάγκη για χαμηλό βάρος και μικρό όγκο τις κάνει λιγότερο ανθεκτικές σε καταπονήσεις από τις αντίστοιχες DSLR. Μειωμένη διάρκεια ζωής των μπαταριών τους λόγω μικρού μεγέθους και υψηλής κατανάλωσης και διάφορα άλλα λιγότερο η περισσότερο σημαντικά μειονεκτήματα δεν τους επιτρέπουν να καταργήσουν τις DSLR. Σίγουρα όμως αποτελούν μια ενδιαφέρουσα και πολλά υποσχόμενη τεχνολογία.