Κάρτες Μνήμης

30-09-2018
από Administrator Antithesis

Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε μερικά βασικά χαρακτηριστικά των καρτών μνήμης για να μπορέσετε να επιλέξετε την καλύτερη λύση για την συσκευή σας.

Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν διάφοροι τρόποι που καθορίζουν και διαφημίζουν την ταχύτητα, επίσης οι ταχύτητες ανάγνωσης και εγγραφής είναι διαφορετικές. Σήμερα υπάρχουν πλέον τρεις κύριοι τύποι καρτών μνήμης που χρησιμοποιούνται από τις κάμερες.

Οι κάρτες SD & microSD (Secure Digital ) - αυτές έχουν γίνει ο δημοφιλής κανόνας.
Οι κάρτες Compact Flash (CF) - αυτές ήταν οι πιο γρήγορες κάρτες, μέχρι την εμφάνιση των XQD.
Οι κάρτες XQD - νεώτερες, ταχύτερες και υπόσχονται σημαντικές ταχύτερα στο μέλλον.

Αξιολόγηση κλάσης (χρησιμοποιείται στις κάρτες SD):

Η κλάση 10 σημαίνει ελάχιστη ταχύτητα 10 MB ανά δευτερόλεπτο και σημαίνει ότι η πιο αργή ανάγνωσης ή εγγραφής θα είναι τουλάχιστον τα 10 megabyte ανά δευτερόλεπτο. Αυτό θα είναι ταχύτητα εγγραφής, επειδή η ανάγνωση είναι ταχύτερη από την εγγραφή.

X Ταχύτητα (που χρησιμοποιούνται από τις κάρτες Compact Flash):
Για παράδειγμα 400Χ είναι 400 φορές ταχύτερες από τις παλιές πρώτες συσκευές αναπαραγωγής CD που ήταν 150 KB / sec. Αλλά 400x σημαίνει 400 x 150KB = 60 MB/sec. Αυτή είναι η ταχύτητα ανάγνωσης, η ταχύτητα εγγραφής θα είναι πιο αργή. Για πάνω από 200x, η κάρτα χρειάζεται μια θύρα USB 3.0 για να αξιοποιεί πάντα την πλήρη ταχύτητα ανάγνωσής της.
Ορισμένες από τις γρηγορότερες κάρτες έχουν αρχίσει να καθορίζουν απλώς την ταχύτερη ταχύτητα ως megabytes ανά δευτερόλεπτο (MB/s). Αυτή θα είναι η μέγιστη ταχύτητα ανάγνωσης, η εγγραφή θα είναι πιο αργή.
Πλέον υπάρχουν κάρτες SD UHS-1 (Ultra High Speed) και κάρτες UDMA-7 Compact Flash, οι οποίες είναι νεώτερες και ταχύτερες υποστηρίζονται σε πιο νέες κάμερες. Αυτές οι ταχύτερες κάρτες είναι συμβατές προς τα πίσω με παλαιότερες κάμερες και αντίστροφα. Θα λειτουργούν πάντα καλά, απλά τρέχουν με την πιο αργή ταχύτητα που υποστηρίζει η κάμερα. Στα εγχειρίδια των φωτογραφικών μηχανών θα πρέπει να βρείτε αν τα UHS-1 ή UDMA-7 υποστηρίζονται.

Το SD UHS U1 σημαίνει ότι η ελάχιστη ταχύτητα εγγραφής είναι 10 MB /sec. Το UHS U3 (κλάση ταχύτητας 3) σημαίνει ότι η ελάχιστη ταχύτητα εγγραφής είναι 30 MB/δευτερόλεπτο. Για παράδειγμα, η Sandisk διαφημίζει:

Κάρτα SanDisk Extreme Pro 32 GB SD UHS-1 : 95 MB/sec ανάγνωση και εγγραφή 90 MB/sec
Κάρτα UDMA-7 Compact Flash SanDisk Extreme Pro 32 GB ανάγνωση 160 MB/s 150 MB/sec

Σχετικά πρόσφατα (2017) παρουσιάστηκαν και οι κάρτες UHS-II, το UHS-II υποδηλώνει ακόμη πιο γρήγορες μέγιστες ταχύτητες (θεωρητικά 312MB/s), ενώ η πραγματικότητα είναι 250-280MB / s για την τρέχουσα σειρά SD. Λάβετε πάντως υπόψιν σας ότι και οι κάμερες πρέπει να έχουν υποδοχές που υποστηρίζουν κάρτες UHS-II για να εκμεταλλευτούν αυτές της ταχύτητες. Τέλος έχουν ανακοινωθεί και κάρτες UHS-III που θα φθάνουν τα 624ΜΒ/s.

Αποτέλεσμα εικόνας για sd card speed table for raw files


Τύποι SD καρτών ανάλογα την χωρητικότητα :
• Κάρτες SD έως 2 GB (FAT16).
• SDHC – SD έως 32 GB (FAT32, το οποίο έχει μέγιστο μέγεθος αρχείου 4 GB, πρόβλημα για μεγαλύτερα αρχεία βίντεο).
• SDXC – SD από 64 GB και πάνω exFAT). Τα όρια μεγέθους ορίζονται πλέον από τις κάμερες ή τους τύπους αρχείων.

Kάρτες XQD :
Η κάρτα XQD χρησιμοποιείται σε κάποιες νέες κάμερες και είναι σημαντικά ταχύτερες κάρτες, οι οποίες τελικά είναι σε θέση να χειριστούν εγγραφή μεγάλων αρχείων (RAW) αλλά και σταθερό video 4K χωρίς drop frames.

• XQD N: εγγραφή έως και 80 MB / sec, ανάγνωση έως και 125 MB/δευτ. (Καταργείτε από τη Sony)
• XQD S: εγγραφή έως και 180 MB / sec, ανάγνωση έως και 180 MB/δευτ. (Καταργείτε από τη Sony)
• XQD M: εγγραφή μέχρι 150 MB / sec, ανάγνωση έως και 440 MB/sec
• XQD G: γράψτε έως και 400 MB / sec, διαβάστε μέχρι 440 MB/sec

Μπορείτε να βρείτε μεγάλη ποικιλία μνημών στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα

https://www.photoagora.gr/mesa-apo8hkeyshs/kartes-...

Φίλτρα UV & Protector

26-09-2018
από Administrator Antithesis

Είναι πολύ συνηθισμένο με την αγορά ενός φακού ο πελάτης να ζητάει και ένα φίλτρο προστασίας για το απόκτημά του. Το ρόλο αυτό τον καλύπτουν είτε τα φίλτρα UV (Ultra Violet) είτε τα φίλτρα Clear (Protector), τα φίλτρα αυτά προστατεύουν την επιφάνεια του φακού σας από τη σκόνη, την υγρασία, τις δακτυλιές και τις γκρατζουνιές

Αμέσως μετά προκύπτει το ερώτημα πόσα χρήματα να διαθέσει μιας και οι τιμές των φίλτρων αυτών ξεκινούν από λίγα ευρώ και φτάνουν σε τιμές πάνω από 100 ευρώ. Σίγουρα ένα βασικό χαρακτηριστικό που καθορίζει την τιμή τους είναι η διάμετρος τους αλλά τι γίνεται όταν βρίσκουμε π.χ ένα φίλτρο 52 mm από 10 εώς και 50-60 ευρώ.

Είναι αδύνατο να καταλάβει κανείς τις διαφορές ανάμεσα σε δύο φίλτρα με γυμνό μάτι «γυαλιά είναι και τα δύο» ακούμε συχνά. Οι διαφορές μεταξύ τους όμως μπορεί να είναι πολύ σημαντικές, οι διαφορές αυτές μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την ποιότητα των εικόνων σας.

Τα βασικά κριτήρια για ένα «καλό» φίλτρο είναι η χημική σύνθεση του γυαλιού, ο τρόπος αλλά ακόμη και ο τόπος κατασκευής του. Αυτά ακολουθούνται από το πάχος του γυαλιού (το λεπτότερο, το καλύτερο) και τις επικαλύψεις ( coatings) που χρησιμοποιούνται για την ελαχιστοποίηση των αντανακλάσεων ( flare) και τη διατήρηση των βέλτιστων επιπέδων χρώματος και αντίθεσης. Παρόλο που οι διαφορές μεταξύ ενός φθηνού φίλτρου και ενός ακριβότερου φίλτρου μπορεί να μην είναι ξεκάθαρες όταν φωτογραφίζετε με ένα εισαγωγικό φακό κιτ, γίνονται όλο και πιο ορατές όταν χρησιμοποιούνται σε φακούς υψηλότερης απόδοσης.

Μια άλλη διαφορά μεταξύ των χαμηλού κόστους φίλτρων και των ακριβότερων εκδόσεων έχει να κάνει με τα μεταλλικά δακτυλίδια των φίλτρων, τα οποία στην περίπτωση των φθηνότερων φίλτρων κατασκευάζονται πάντοτε από αλουμίνιο (ένα σχετικά μαλακό μέταλλο) το οποίο κάνει εύκολα βαθουλώματα αλλά και «μπλοκαρίσματα» πάνω στο φακό αν δεν βιδωθεί σωστά. Αντίθετα, οι δακτύλιοι συγκράτησης που χρησιμοποιούνται σε φίλτρα ακριβότερης κατασκευής είναι φτιαγμένοι από κράματα ορείχαλκου και ως εκ τούτου είναι λιγότερο πιθανό να παρουσιάσουν προβλήματα όταν χτυπήσουν κάπου. Επίσης είναι βαμμένα με ειδικές επιστρώσεις που αποτρέπουν τις αντανακλάσεις του φωτός στην εσωτερική επιφάνεια τους και άρα στις εικόνες μας.

Σαν τελικό συμπέρασμα μπορούμε να πούμε ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε φθηνά φίλτρα σε ακριβούς φακούς.

Μπορείτε να βρείτε ποικιλία σε επώνυμα ποιοτικά φίλτρα στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://www.photoagora.gr/filtra/uv-filters/

Godox LED Light Stick LC500

25-09-2018
από Administrator Antithesis

Godox LED Light Stick LC 500

Βαδίζοντας στα χνάρια κατασκευαστών όπως η Westcott, η Yongnuo κλπ έτσι και η Godox παρουσίασε την δική της έκδοση του γνωστού και πολύ διαδεδομένου IceLight. Το IceLight σχεδιάστηκε από τον πολυβραβευμένο φωτογράφο γάμων Jerry Ghionis το 2012. Από τότε το φωτιστικό με αυτό το ιδιαίτερο σχήμα έγινε το αγαπημένο πολλών φωτογράφων και εικονοληπτών.

Η Godox από την πλευρά μας κάνει την δική της πρόταση, κατασκευάζοντας ένα φως με 516 Led , υψηλού δείκτη CRI / TLCI (95+). Το LC 500 δεν ακολουθεί τον δρόμο των υπόλοιπων και δεν χρησιμοποιεί δίχρωμα leds. Εχει δύο ξεχωριστές πλευρές, μία στα 5600Κ και μια στα 3300Κ (+-300Κ). Αυτό το κάνει σχεδόν το ίδιο δυνατό με το IceLight 2 (1200 Lumens αντί για 1700), αλλά δεν μας επιτρέπει να το ρυθμίσουμε σε ενδιάμεσα Kelvin.

Το LC 500 μπορεί να το χειριστεί κάποιος είτε έχοντας το στο χέρι είτε να το αναρτήσει σε τρίποδο. Είναι πλήρως τηλεχειριζόμενο με το τηλεκοντρόλ να συμπεριλαμβάνετε στην συσκευασία. Στην συσκευασία επίσης περιλαμβάνονται και τα αφαιρούμενα barndoors για να κατευθύνετε το φώς του LC 500 όπως και όπου θέλετε με ακρίβεια.

Το LC 500 θα φορτίσει από τελείως άδειο σε 2,5 ώρες και η μπαταρία του θα διαρκέσει 2 ώρες συνεχόμενης χρήσης με την ένταση του στο 100%. Σε περίπτωση που θέλετε να το χρησιμοποιήσετε για παραπάνω ώρα (πχ σε πολύωρη λήψη βίντεο) μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κανονικά τον μετασχηματιστή του και απλά να το έχετε στην πρίζα.

Η Godox ήρθε να δώσει λύση στους φωτογράφους που θέλουν ένα εύκολο στη χρήση, ελαφρύ και με ποιοτικό αποτέλεσμα φωτιστικό σε συνθήκες που ο χρόνος δεν περισσεύει.

Mirrorless vs DSLR

19-09-2018
από Administrator Antithesis

Τα κυριότερα πλεονεκτήματα των mirrorless φωτογραφικών μηχανών συγκριτικά με τις DSLR

Μέχρι πριν από πολύ λίγα χρόνια, οι DSLR κυριαρχούσαν στον κόσμο της φωτογραφικής μηχανής.Για αυτόν που έψαχνε την καλύτερη δυνατή εικόνα η επιλογή μιας DSLR ήταν μονόδρομος.

Με την πρόοδο της τεχνολογίας όμως, πλέον οι κάμερες χωρίς καθρέφτη έχουν πλέον εξελιχθεί τόσο που μπορούμε να πούμε ότι ανταγωνίζονται τις συμβατικές DSLR σε όλα τα επίπεδα.Στην πραγματικότητα, η τελευταία γενιά φωτογραφικών μηχανών χωρίς καθρέφτη από εταιρείες όπως η Fujifilm, η Sony, η Canon και η Nikon προσφέρουν ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο (ίσως και υψηλότερο) απόδοσης και αξίας σε σύγκριση πάντα με τις αντίστοιχες DSLR.

Τα πλεονεκτήματα των mirrorless μηχανών, μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στη φωτογραφία σας.Μπορούν να σας επιτρέψουν να κάνετε πράγματα που δεν μπορείτε να κάνετε με μια DSLR.

Παρόλο που υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ των δύο τύπων φωτογραφικών μηχανών, ας δούμε τα τρία κυριότερα πλεονεκτήματα των mirrorless μηχανών.

1. Μικρότερο μέγεθος και σημαντικά μειωμένο βάρος.

Αυτό από μόνο του αποτελεί τον μεγαλύτερο λόγο αλλαγής χρήσης πολλών φωτογράφων από DSLR σε mirrorless.

Το σύστημα πενταπρίσματος και καθρέφτη των DSLR ήταν μια τεράστια καινοτομία αλλά όλοι αυτοί οι παραπάνω μηχανισμοί, κρύσταλλα κλπ προσθέτουν βάρος, όγκο και κόστος στην φωτογραφική μηχανή. Χωρίς αυτά τα στοιχεία, οι mirrorlessείναι μικρότερες, ελαφρύτερες και ευκολότερες να μεταφερθούν απο τις DSLR, και για ένα μεγάλο ποσοστό φωτογράφων αυτό αποτελεί ένα τεράστιο πλεονέκτημα.

Οποιαδήποτε μηχανή με APS-C ή FullFrame αισθητήρα και αν διαλέξετε θα είναι πάντα μικρότερη και ελαφρύτερη από την αντίστοιχη DSLR. Καλό θα είναι βέβαια να μην ξεχνάτε ότι οι φακοί θα παραμένουν στο ίδιο μέγεθος. Το ουσιαστικό κέρδος είναι μόνο στο κυρίως σώματης μηχανής.

Φωτογράφοι λοιπόν που κινούνται για πολλές ώρες σε περιβάλλοντα με γρήγορους ρυθμούς και υψηλές απαιτήσεις σίγουρα κατά την διάρκεια της ημέρας θα είναι σημαντικά πιο ξεκούραστοι (και πιο δημιουργικοί) αν έχουν στα χέρια τους ένα ελαφρύ σύστημα mirrorless.

2. Οθόνη LiveView και ηλεκτρονικό σκόπευτρο.

Το μέγεθος και το βάρος είναι η πιο προφανής διαφορά, και αυτό που ξαφνιάζει ευχάριστα κάποιον που πιάνει μια mirrorless για πρώτη φορά στα χέρια του αλλα η επόμενη (ευχάριστη) έκπληξη έρχεται όταν χρησιμοποιήσει την οθόνη ή το ηλεκτρονικό σκόπευτρο για πρώτη φορά.

Γιατί; Επειδή σε μια mirrorless, αυτό που βλέπετε είναι και αυτό που πρόκειται να πάρετε όταν πατήσετε το κλείστρο.

Η οθόνη LCD και / ή του ηλεκτρονικού σκόπευτρου σας δίνει το μεγάλο πλεονέκτημα ότι μπορείτε να φωτογραφίζεται γνωρίζοντας από πριν ακριβώς πως θα είναι η φωτογραφία σας.

Πολλές φορές έχει τύχει, κοιτώντας την οθόνη της DSLR μετά την λήψη να ανακαλύψουμε ότι είμαστε υπο/υπερφωτισμένοι λόγω λάθους (π.χ) στην φωτομέτρηση, ή ότι το whitebalance ήταν τελείως λάθος κλπ.

Όταν χρησιμοποιείτε μια mirrorless μηχανή αυτές οι εκπλήξεις δεν υπάρχουν. Η εικόνα που βλέπετε στην οθόνη ή στο ηλεκτρονικό σκόπευτρο είναι ακριβώς αυτή που θα πάρετε.Αυτό ειδικά σε φωτογραφίσειςμε «δύσκολο» φως ή όταν προσπαθούμε να εφαρμόσουμε δύσκολες και πολύπλοκες τεχνικές στη λήψη μας αποτελεί ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα.

Αυτό το πλεονέκτημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο εάν η mirrorless μηχανής μας έχει ανακλινόμενη οθόνη, διότι μας επιτρέπει να κάνουμε λήψεις από ιδιαίτερες γωνίες με μεγάλη ακρίβεια (πάνω από το κεφάλι μας, ή από το έδαφος κλπ)

Πολλές DSLR βέβαια έχουν οθόνες LiveView αλλά αυτό που δυστυχώς τους λείπει είναι τα…

3. Υβριδικά συστήματα αυτόματης εστίασης

Πριν δούμε τι είναι αυτό και γιατί αποτελείπλεονέκτημα στις mirrorless μηχανές ας δούμε λίγο τα 2 κύρια συστήματα εστίασης που έχουν οι σύγχρονες φωτογραφικές μηχανές.

Η εστίαση ανίχνευσης φάσης (PhaseDetection) βασίζεται σε ένα δευτερεύον κάτοπτρο και μια μονάδα αυτόματης εστίασης ( AF) στην κάμερα. Αυτός ο τύπος συστήματος χωρίζει το φως σε δύο ξεχωριστές εικόνες, κατόπιν συγκρίνει το ζεύγος και ρυθμίζει αναλόγως τον φακό για να συμπ εσουν απόλυτα οι εικόνες και να έχουμε ως αποτέλεσμα μια εστιασμένη εικόνα.

Το όφελος της εστίασης Phase Detection είναι ότι είναι γρήγορο και συνήθως πολύ ακριβές. Αν η εικόνα δεν είναι αρκετά εστιασμένη, η μονάδα AF εντοπίζει γρήγορα το σφάλμακαι μετακινεί αντίστοιχα τα στοιχεία του φακού για να επιτύχει την εστίαση.

Το μειονέκτημα της εστίασης PhaseDetection, είναι ότι χρειάζεται πολύ φως. Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι η αυτόματη εστίαση DSLR τείνει να επιβραδύνει και να "κυνηγά" περισσότερο στο χαμηλότερο φως.

Επίσης, οι αισθητήρες AF PhaseDetection λειτουργούν με υψηλό βαθμό ακρίβειας όταν τοποθετούνται μέσα ή κοντά στο κέντρο του κάδρου. (Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι τα σημεία εστίασης των DLSR τοποθετούνται πάντοτε σε μια συστοιχία κοντά στο κέντρο του κάδρου.) Αυτό δημιουργεί προβλήματα αν προσπαθείτε να εστιάσετε σε θέματα που βρίσκονται κοντά στα άκρα.

Ο άλλος τρόπος αυτόματης εστίασης είναι η Εστίαση Αντίθεσης (ContrastDetectionAF)

Αυτό ο τρόπος εστίασης μετράει την αντίθεση στον ίδιο τον αισθητήρα. Τα συστήματα ανίχνευσης αντίθεσης είναι εξαιρετικά ακριβή και λειτουργούν καλύτερα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.Ωστόσο, δεν είναι πάντα πολύ γρήγορα και αφού δεν μετράνε την απόσταση όπως το PhaseDetection AF, δεν είναι πολύ «έξυπνα».

Αυτό κάνει εξαιρετικά δύσκολη την παρακολούθηση κινούμενων αντικειμένων με αυτόματη εστίαση ανίχνευσης αντίθεσης. Ωστόσο, σας επιτρέπει να επιτύχετε ακριβή εστίαση σε θέματα που βρίσκονται οπουδήποτε εντός του πλαισίου, ακόμη και στις άκρες και τις γωνίες.

Μπορείτε να παρατηρήσει ότι όταν μεταβείτε στη λειτουργία Live View σε μια DSLR, η αυτόματη εστίαση ξαφνικά γίνεται πολύ αργή και υποτονική. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι συσκευές DSLR μεταβαίνουν στην αυτόματη εστίαση ανίχνευσης αντίθεσης όταν λειτουργούν με τη λειτουργία LiveView .

Οι κάμερες Mirrorless από την άλλη πλευρά χρησιμοποιούν υβριδικά συστήματα εστίασης Hybrid Autofocus System. Αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν συνδυασμό εικονοστοιχείων ( pixels) ανίχνευσης φάσης και pixels ανίχνευσης αντίθεσης τοποθετημένα ακριβώς επάνω στον αισθητήρα.

Αυτά μας δίνουν ένα ολοκληρωμένο και ισχυρό σύστημα AF που ελέγχεται από όλο και πιο γρήγορους επεξεργαστές και καλύτερους αλγορίθμους λογισμικού.

Αυτό σας δίνει το καλύτερο και των δύο συστημάτων. Η χρήση λοιπόν της lcd οθόνης (ή του ηλεκτρονικού σκόπευτρου) σε συνδυασμό με ένα υβριδικό σύστημα αυτόματης εστίασης σας δίνει μια τελείως διαφορετική εμπειρία χρήσης από μια DSLR. Η δε προσθήκη συστημάτων ανίχνευσης προσώπων ή χαρακτηριστικών προσώπου ( Face detection, Eye AF κλπ) μεγαλώνει ακόμα περισσότερο το πλεονέκτημα των mirrorless.

Οι mirrorless δεν μπορούν ακόμα να αντικαταστήσουν πλήρως τις DSLR. Η τεχνολογία τους δεν έχει μόνο πλεονεκτήματα. Η ανάγκη για χαμηλό βάρος και μικρό όγκο τις κάνει λιγότερο ανθεκτικές σε καταπονήσεις από τις αντίστοιχες DSLR. Μειωμένη διάρκεια ζωής των μπαταριών τους λόγω μικρού μεγέθους και υψηλής κατανάλωσης και διάφορα άλλα λιγότερο η περισσότερο σημαντικά μειονεκτήματα δεν τους επιτρέπουν να καταργήσουν τις DSLR. Σίγουρα όμως αποτελούν μια ενδιαφέρουσα και πολλά υποσχόμενη τεχνολογία.